Dezamagire..

Posted: September 5, 2013 in Ganduri

Disappointment_thumb[1]Sunt trista, dezamagita, scarbita…Am crezut cu tarie in oameni si am incercat sa gasesc mereu explicatii atunci cand greseau. Zilele acestea mi-au demostrat insa ca este foarte greu sa construiesti ceva cu oameni care poarta in suflet rau, ura, moarte. Cum sa te astepti sa se implice cand pe ei nu ii anima decat forta distructiva?! Si din pacate cei mai multi sunt asa.

Ieri, cand mergeam cu masina, am profitat de traficul nebun pentru a-mi lua un respiro si a lasa gandurile sa-mi zboare oriunde au dorit.

Mi-a aparut in minte Antonio, un baietel de 3-4 anisori care, atunci cand eram in scoala generala, o insotea pe nasa lui cu trupa de circ. Mi-a fost drag de cand l-am vazut. Avea niste ochi mari, care dincolo de stralucirea de copil, ascundeau o mare tristete. De obicei, statea singur, intr-un colt, pana se finaliza reprezentatia. Nu parea sa il obseve cineva. Si totusi, in scurt timp, am reusit sa ii castig increderea. Simteam nevoia de a-l inconjura cu toata grija materna de care putea da dovada o fetita de 8- 9 ani. Ce aveam sa aflu a fost extrem de socant, pentru mine, la vremea aceea. Tatal ii omorose mama, sub privirile lui. Il rugase, asa cum se pricepuse el, sa nu faca asta. Nu s-a lasat impresionat. Din contra, a incercat sa il omoare si pe el, numai ca a reusit sa fuga pe scari si sa se ascunda la o vecina. As fi vrut sa fac ceva pentru el, sa sterg cumva acea durere din sufletul lui. Era extrem de inteligent pentru varsta pe care o avea asa ca efectele intamplarii erau cu adevarat tragice. Am pastrat legatura cu el un timp, pana la finalizarea clasei a 4-a cred. La un moment dat, a disparut si nu am mai putut afla nimic. Dupa multi ani, m-am intalnit, din intamplare, cu nasa lui. Primul impuls a fost sa intreb de el. Raspunsul a venit ca o dezamagire. Tatal nu fusese condamnat deorece nu avusese discernamant, fusese internat intr-o clinica de psihiatrie, de unde fugise si isi traia fericit viata la tara, alaturi de o noua femeie. Si micutul meu? Nu a putut trece peste soc. A fugit de acasa de la varsta de 8 ani, traia pe strazi, fura si se droga. Nimeni nu a facut nimic. Nimeni nu a bagat in seama drama lui. Nimeni nu a cerut ca tatal lui sa fie macar pedepsit, nu spun sa fie decisa pedeapsa cu moartea. Si toti acei parinti care acum sufera pentru drama unui copil, atunci au fost absenti. Oare nu merita sa ii pese si cuiva de el. Dar nu fusese implicat niciun caine, nu ne puteam implica…

La fel, acum 6 ani cand faceam voluntariat in case de copii, am gasit o fetita de 11 ani cu un potential extraordinar. Daca ar fi fost ajutata, ar fi fost o persoana capabila sa ajunga foarte departe. Matusa ei nu vroia sa accepte sa fie adoptata dar nici nu ne ocupa deloc de ea. Anul trecut, am ajuns din nou la acea casa de copii. Ramona mea fusese luate de celebra matusa, batuta si obligata sa se prostitueze. Nu mai ramasese nimic din inocenta si bunatatea ei. A auzit cineva de ea?! A cerut cineva pedepsirea matusii? Eu nu stiu nimic de acest gen.

Si atunci ma intreb:  de ce atata ura asupra cainilor? Doar pentru ca apartin altei specii si nu sunt capabili sa se apare?! De ce nu vedem problemele cu adevarat grave ale acestei societati?! De ce nu vedem cat de rau muscam noi, oamenii, din inocenta unor copii?! Pentru noi de ce nu cerem pedepse?! De ce sunt atatia parinti care cer moartea cainilor dar nu se ocupa de educatia propriilor copii?! Copiii se protejeaza prin dragostea, implicarea si educatia pe care le-o oferiti , nu prin eutanasierea cainilor si a tututor celor care ne arata cat de incapabili suntem sa-i ingrijim!

Leave a Reply

